Soutěžit může naprosto každý a fantazii se meze nekladou. Video se nemusí týkat jen armády, může například propagovat Univerzitu obrany či Ústřední vojenskou nemocnici, představit techniku nebo přiblížit nějakou vojenskou odbornost.
O vítězích, na které čekají ceny v podobě netradičních zážitků, bude rozhodovat odborná porota i veřejnost.
Omezení pro soutěžní videa jsou skutečně minimální a veskrze technického rázu (stopáž, formát a velikost). Soutěžící navíc může přihlásit až tři videa. Ta se po 15. červenci 2011 objeví na www.youtube.com/tvarmycz, což je resortní kanál na populární síti YouTube. Příjem soutěžních videí ovšem potrvá až do 31. srpna 2011, protože teprve po tomto datu zasedne odborná porota, která videa pečlivě zhodnotí a zkonzultuje s režisérem Václavem Marhoulem. Podrobné informace o průběhu soutěže si můžete přečíst v přiloženém souboru (Pravidla video soutěže).
Soutěž iniciovalo oddělení internetu odboru komunikace a propagace, které zodpovídá za video tvorbu publikovanou na www.army.cz i výše zmíněném kanálu YouTube, a také za další sociální sítě, které resort využívá (celý přehled zde). Soutěžící mohou tedy čerpat z nepřeberného množství obrazového materiálu – kromě videí třeba i z třinácti set fotografií na www.flickr.com/czecharmy. Čerpání z těchto zdrojů je i doporučeno vzhledem k tomu, že využitím jiných než resortních či vlastních podkladů by mohlo dojít k porušení autorských práv třetích stran.
Autor: Miroslava Pašková, oddělení internetu OKP