19.4.2018
• V průběhu měsíců března a dubna 2018 proběhl na Fakultě vojenského leadershipu
již 8. ročník kurzu zaměřeného na základy projektového řízení pro pracovníky rezortu Ministerstva obrany pod vedením Ing. Jaromíra Pitaše, Ph.D. (Katedra managementu), PhDr. Ivany Nekvapilové, Ph.D. (Katedra leadershipu) a v letošním roce i za přispění pplk. Ing. Janky Koláčné Kosecové, Ph.D. (Centrum bezpečnostních a vojenskostrategických studií). Kurz absolvovalo 12 účastníků z různých organizačních jednotek Ministerstva obrany.
Obsahová náplň kurzu se opírala o hodnotící standard Národní soustavy kvalifikací pro pracovní pozici (povolání) Administrátor projektu (kód: 63-006-N), rozkaz MO č. 103 z 30. října 2013, normativní výnos MO 44 z 19. května 2015, rozkaz MO č. 20 z 6. března 2015 a uznávané mezinárodní standardy Project Management Institute, International Project Management Association.
Účastníci kurzu byli seznámeni se základní terminologií a principy projektového řízení, procesy, nástroji a technikami projektového řízení včetně jejich použití v životním cyklu řízení projektu a softwarovou podporou projektového řízení Microsoft Project 2016. Získali také přehled o základní dokumentaci projektu, která je vytvářena v životním cyklu řízení projektu. Účastníci se naučili identifikovat a formulovat přínos a cíl projektu, tvorbu plánu činností/úkolů projektu s využitím Microsoft Project. Dále se naučili aplikovat principy, procesy, nástroje a techniky projektového řízení do podmínek rezortu MO, řízení projektů vyzbrojování dle životního cyklu produktu v návaznosti na akviziční proces rezortu. Výuka byla zaměřena i na rozvoj softskills při práci v projektovém týmu, konkrétně na poznávání vlastních komunikačních kompetencí, komunikaci v týmu včetně přípravy a vedení porad, prezentaci výsledků práce.
19. 4. 2018 účastníci kurzu vykonali zkoušku v souladu s hodnotícím standardem pracovní pozice Administrátor projektu (kód: 63-006-N, Národní standard soustavy kvalifikací). Zkouška zahrnovala test s uzavřenými otázkami, test s otevřenými otázkami a případovou studii.
Gestorem kurzu je od roku 2018 Kancelář pro řízení strategických projektů a interních procesů, která převzala tuto gesci od Sekce vyzbrojování a akvizic (gestor 2011 až 2017). Výměna gestora s sebou přinesla změnu obsahu kurzu. Problematika bloku softskills bude od následujícího roku převedena do nadstavbového kurzu Manažer projektu.
Oběma gestorům patří poděkování, za jasnou formulaci obsahového rámce kurzu a spolupráci při jeho přípravě a zabezpečení.
Autor: Jaromír Pitaš
Sdílet na Facebooku
Sdílet na Twitteru
Sdílet na Google+