Přeskočit příkazy pásu karet
Přejít k hlavnímu obsahu
Erasmoví studenti strávili víkend v Praze

Zpravodajský portál Univerzity obrany

Aktuality Fakulty vojenského leadershipu

Počet shlédnutí: 125

18.6.2014 • O víkendu od 31. května do 1. června 2014 se skupina zahraničních studentů studujících v rámci programu Erasmus na fakultě Ekonomiky a managementu Univerzity obrany v Brně vydala spolu se svými dvěma patronkami, které měly jeho zajištění na starost, na dlouho plánovaný výlet do našeho hlavního města.

Výlet do Prahy byl v několika ohledech mimořádný a jako jediný z pořádaných výletů pro Erasmové studenty byl naplánován na dva dny s přespáním ve vojenské ubytovně.

Den první

V sobotu ráno, kdy náš výlet začal v osm hodin srazem před kolejemi, kde Erasmáci bydlí, nás uvítalo slunečné počasí. Po chvíli, kdy jsme počkali na poslední opozdilce, jsme se vydali vstříc dobrodružství. To však začalo ještě před tím, než jsme se dostali na vlakové nádraží, jelikož díky tomu, že jsme na některé studenty čekali, nebylo úplně vyloučené, že nám vlak ujede tzv. před nosem. Nicméně podařilo se, a vlak jsme v pořádku stihli.

Přestože byla sobota dopoledne, vlak byl plný lidí, a tak to chvíli vypadalo, že si někteří z nás ani nesednou. Stačilo ale chvíli hledat, a s pomocí paní průvodčí každý našel volné místo. Cestou studenti mohli pozorovat českou krajinu a města, přes která jsme projížděli. Měli tak určitě zajímavější výhled, než kdybychom jeli po dálnici.

Před polednem jsme vystoupili na hlavním nádraží v Praze a hned jsme zamířili směr Václavské náměstí. Protože byla sobota a krásné slunečné počasí, centrum bylo plné turistů. Studenti zde měli možnost vidět nejrůznější pouliční představení, od jazzové kapely, přes středověké hudebníky a levitující umělce, až po jízdy na vozítcích Segway, která si někteří sami vyzkoušeli.

Pokračovali jsme prohlídkou Starého města, prošli jsme kolem Prašné brány a Obecního domu po Celetné ulici až na Staroměstské náměstí. Zde jsme si dali na dvě hodiny rozchod za účelem oběda a prohlídky okolí Staroměstského náměstí. Někteří studenti navíc volno využili k návštěvě Muzea voskových figurín a muzea mučení.

Po srazu „pod hodinami“, ale ne maličkými jako máme v Brně a běžně se pod nimi lidé schází, ale těmi historickými, zhruba šest set let starými astronomickými hodinami, které známe jako Pražský orloj, jsme pokračovali dále ke Karlovu mostu. Trasa od Staroměstského náměstí na Malou stranu byla doslova zacpaná turisty, takže jsme si cestu proráželi velmi pomalu. Poté, co jsme si prohlédli Karlův most, jsme si udělali odpočinkové zastavení ve Valdštejnské zahradě, která sousedí se Senátem České republiky. Tato zahrada upravená ve francouzském stylu je volně přístupná a přímo vybízí k odpolednímu posezení u jezírka, nebo na lavičce. Studenti zde obdivovali volně se pohybující pávy a velké kapry v jezírku, kteří se od nich nechali krmit. Odpočinout si zde byl ale také promyšlený plán jak načerpat síly před výstupem na Pražský hrad po Starých zámeckých schodech.

Do areálu Hradu jsme vešli u věže Daliborka, a dále jsme se vydali prozkoumat Zlatou uličku. Museli jsme to ale vzít trošku rychleji, protože jsme měli v plánu stihnout střídání hradních stráží před hlavní branou. V rychlosti jsme si prohlédli Svatovítskou katedrálu a další budovy hradního komplexu, a pospíchali jsme na podívanou, která byla zajímavá hlavně pro vojenské studenty.

Od Pražského hradu jsme se vydali k našemu poslednímu sobotnímu zastavení – Petřínské rozhledně. Zde jsme se po náročné cestě občerstvili a doplnili tekutiny, a zahraniční studenti se vydali zkoumat Prahu z výšky Petřínské rozhledny. Část z nich pak ještě zamířila do zrcadlového bludiště vedle věže, kde se pobavili nad tím, jaká mají různá zakřivení zrcadel efekty na tvar jejich těla. Chvíli jsme ještě odpočívali v parčíku u rozhledny a užívali si slunečného počasí,a pak se vydali na cestu k ubytovně. Z Petřína jsme se dolů k tramvaji svezli lanovkou, kterou studenti s nadšením uvítali.

Večer jsme se ubytovali ve vojenské ubytovně Pod Juliskou v pražských Dejvicích, která nás překvapila svým moderním vybavením. Ubytování bylo opravdu komfortní, což studenti po náročném dni velmi ocenili a původní plány na večerní zábavu tak vystřídal zasloužený spánek.

Den druhý

Na neděli byly naplánovány více odpočinkové aktivity. Dopoledne jsme využili pro návštěvu pivovaru Staropramen, jehož součástí byla i ochutnávka místního piva, odpoledne jsme pak po vydatném obědě zamířili do vyhlášené pražské zoologické zahrady.

Pro cestu do zoo jsme museli použít hned tři druhy dopravy, z nichž nejvíce dobrodružné bylo pro mnohé studenty metro, kterým jeli poprvé v životě. Dá se říct, že jenom návštěva podzemních prostor a svezení se pro ně bylo velkým zážitkem. Někteří z něj ani nechtěli ven.

V zoologické zahradě dostali studenti opět rozchod, aby si mohli projít expozice podle libosti. V den naší návštěvy – 1. 6. byl zrovna Den dětí, a podle toho vypadala i návštěvnost. Ale i přes všudypřítomné davy lidí jsme si to užili, nedělní počasí bylo opět slunečné a my si vychutnávali krásný den obdivováním zvířat známých i úplně neznámých. Navštívili jsme například nedávno otevřený pavilon s velemloky, který je jediný svého druhu na světě, dále pavilon goril, údolí slonů, bazén s lachtany, Indonéský pavilon a mnohé další...

Nakonec jsme se opět metrem dopravili na hlavní nádraží a vyrazili na cestu zpět do Brna. Musím říct, že jsem byla opravdu ráda, že se nikdo neztratil a všichni jsme se v pořádku vrátili. Organizovat takový výlet má své plusy, ale samozřejmě i mínusy. Každopádně to pro mě a doufám, že i pro studenty, byl velký zážitek.