31.3.2014 • V průběhu
realizace pilotního běhu kurzu zvyšování odborných pedagogických kompetencí
pedagogických pracovníků probíhajícího v rámci realizace projektu ESF
s názvem Inovace magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky
a managementu byla uskutečněna praktická lekce věnující se analýze
pedagogické činnosti účastníků kurzu.
Analýza vlastní
pedagogické činnosti probíhala prostřednictvím videonahrávky reálného pedagogického
procesu účastníků kurzu ve výuce, konkrétně při vedení přednášky. Po samotné
realizaci nahrávky byl videozáznam s každým účastníkem kurzu analyzován a
posouzeny tak byly silné a slabé stránky pedagogického procesu každého
z účastníků kurzu. Důraz v rámci hodnocení byl kladen na strukturu
přednášky, dodržování doporučených časových limitů přednášky, srozumitelné
vyjadřování vyučujícího, neverbální komunikaci, volby vhodného pojmového
aparátu nebo práci s hlasem v průběhu samotné přednášky. S výsledky
analýz videonahrávek byli následně seznámeni všichni účastnici kurzu, kteří tak
měli možnost shlédnout jednotlivé výukové pasáže a případné chyby v projevu si
samostatně odhalit a navrhnout opatření ke zlepšení.
|
|
Pilotní běh kurzu zvyšování
odborných pedagogických kompetencí pedagogických pracovníků byl zahájen 14.
ledna 2014 a ukončen bude 7. října 2014. Cílem realizovaného kurzu je zvýšení
kvality výuky na Fakultě ekonomiky a managementu prostřednictvím studia základů
vysokoškolské pedagogiky, andragogiky, metodiky vzdělávání dospělých či
psychologie.
PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.
Autor: Jakub Odehnal