26.2.2014 • Projekt Evropského
sociálního fondu s názvem Inovace
magisterského studijního programu Fakulty ekonomiky a managementu realizovaný
od roku 2013 akademickými pracovníky Univerzity obrany vstoupil do svého
druhého roku řešení pracovním jednáním řešitelů uskutečněným 18. února
v prostorách Univerzity obrany.
V úvodním slovu přivítal děkan
Fakulty ekonomiky a managementu a hlavní manažer projektu plk. doc. Ing. Vladan
Holcner, Ph.D. členy realizačního týmu, které seznámil s informacemi o
stavu zpracování projektu. Přiblížil význam projektu pro zvyšování kvality
pedagogických aktivit Fakulty ekonomiky a managementu, naznačil vazby mezi
jednotlivými klíčovými aktivitami a rámcově prezentoval zdrojové krytí
realizace proejktu. Na jeho úvodní slovo navázali svými prezentacemi
koordinátoři klíčových aktivit, kteří přítomné akademické pracovníky podrobněji
seznámili s výsledky a stavem realizace příslušných klíčových aktivit a jejich
plánovaným postupem řešení v roce 2014.
|
|
Manažer první klíčové aktivity prof. RNDr. Zdeněk Zemánek, CSc. v úvodu
svého vystoupení představil tým pracovníků zapojených do realizace této
aktivity. Hlavní část prezentace byla zaměřena na realizaci tří hlavních
oblastí první klíčové aktivity, kterými jsou systém monitoringu potřeb trhu práce, systém hodnocení a zajišťování
kvality a IT podpora systému monitoringu potřeb trhu práce a hodnocení a
zajišťování kvality. Představeny tak byly hlavní úkoly pro rok 2013 a stav
jejich zpracování. V závěru svého vystoupení pozval prof. Zemánek
příslušné akademické pracovníky na workshop, který se
uskuteční dne 24. dubna 2014 v prostorách Klubu Univerzity obrany.
V navazujícím
vystoupení prezentoval manažer druhé klíčové aktivity doc. RNDr. Jiří Moučka
Ph.D. výsledky práce na této části projektu, počívající především v tvorbě
nebo inovaci studijních plánů a studijních opor magisterského studijního
programu fakulty. V uplynulém období bylo zpracováno 28 studijních opor vztažených
k 20 předmětům inovovaného studijního programu. Realizační tým v rámci
této aktivity dále zpracoval plány studia těchto předmětů v rozsahu 92
kreditů. V závěru vystoupení seznámil přítomné s dalšími etapami
realizace této klíčové aktivity spočívající ve zpracování anglické jazykové
mutace zpracovávaných předmětů a zahrnutím dalších studijních předmětů
společného základu i profilačních studijních modulů inovovaného studijního
programu.
Následující vystoupení
bylo zaměřeno na stav realizace třetí klíčové aktivity zaměřené na zvyšování odborných pedagogických kompetencí
akademických pracovníků. Manažer této aktivity doc. RNDr. Ladislav Halberštát,
CSc. seznámil přítomné akademické pracovníky s průběhem přípravy a
realizací pilotního kurzu zdokonalování pedagogických
kompetencí pedagogických pracovníků. Cílem samotného kurzu, který byl zahájen
14. ledna 2014 a ukončen bude 7. října 2014, je zvýšení kvality výuky na
Fakultě ekonomiky a managementu. Obsahem kurzu tak jsou základy vysokoškolské
pedagogiky, andragogiky, metodiky vzdělávání dospělých, práva či psychologie
vyučované akademickými pracovníky katedry řízení lidských zdrojů.
V závěrečném
vystoupení představila manažerka PhDr. Ivana Čechová Ph.D. stav řešení čtvrté
klíčové aktivity, jejímž cílem je připravit a
realizovat kurz pro akademické pracovníky FEM, který umožní zvýšení jejich
jazykových kompetencí pro výuku odborných předmětů v angličtině. Kurzy
byly v zimním semestru realizovány ve třech jazykových úrovních celkem pro
36 akademických pracovníků. Ve svém vystoupení zdůraznila úlohu systému Moodle
pro jazykové vzdělávání na Univerzitě obrany a představila záměr jednotlivých
lekcí v následujícím výukovém semestru, jež bude zaměřen např. na problematiku konferenční angličtiny, rozdílů mezi formální a neformální angličtinou,
psaní poznámek. Samotný semestr bude zakončen blokem tzv. minilessons, ve
kterých budou mít jednotliví učitelé možnost vyučovat svůj předmětu v anglickém
jazyce.
PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY.